Thursday, 25 October 2012

Pengorbanan (Edisi Aidiladha)

Alhamdulilah.. Esok dah sambut raya Aidiladha..
Ermm. sekian lama tak update blog. Sebab busy ngan study.
Tambah lagi dengan SPM kan.
So, nak tulis entri  pun tk ada masa n tak ada idea.

Sekang ni ambil 30 minit rehat.
Sambil tu buka blog,Fb n surfing macm2 larh.
Haha. Seminggu lagi nak spm.

Berdebar juga rasanya.
Minggu pertama sebjek BM, BI, SJ ,MM
pastu minggu kedua Agama Islam, Add math, Sains
minggu ketiga pulak Akaun dan Ekonomi.

Semoga dipermudah segalanya..:)

PENGORBANAN.
semua orang mesti pernah berkorban or melakukan sesuatu
untuk mendapatkan sesuatu yang memberi kemanisan pada akhirnya..(tersirat ke)
Dan semestinya pengorbanan itu perit kan.
Ya. Sangat pahit macam sayur peria.
Ooops.Mohon jgn merajuk pula para peminat PERIA.
Hhi..peria ek BUKAN pria.

Pengorbanan tu boleh dilihat dalam banyak aspek.
Terutamanya pengorbanan kedua ibu bapa.
Huhu.Ibu dan bapa kita banyak berkorban untuk kita.
Dan mereka tak pernah berharap pun untuk anak-anak mereka membalasnya.
Sememangnya, jasa mereka tak kan terbalas walau sejuta emas
mahupun seluas lautan kekayaan..
Yang diingini mereka hanyalah anak2nya dapat menjadi orang berguna di dunia
dan anak2 soleh yang akan sentiasa mendoakan mereka bila mereka sudah tiada nnt..

Terasa sebak je bila mama cakap hari tu "Bila kamu dah berjaya nnt, jgn lupakan mak dan bpa. Mak nk hidup brsama anak2.Belajar berdikari mulai skrg, kerna mak dan bpa sudah tua, Kamu mesti pandai mnegurus khidupan sndiri. Jgn mudah percaya ckp org , n yakin dgn sndiri..Jgn lupa diri.." 

tak snggup nk teruskan..
Ya Allah, hamba ingin hidup bersama ibu bapa hamba untuk selama-lamanya di dunia dan akhirat.
Tunjukkan kami jalan yang benar menuju keredhaanMu yang hakiki.
CintaMu yang tiada tandingannya.






1 comment:

Muhammad Firdaus Bin Kamarudin said...

Salam AidilAdha, dan goodluck 4 ur SPM :)