Monday, 13 August 2012

Hebat : Cuba motivasi Diri


Sejauh mana pun melangkah di dunia, cabaran hidup pasti akan datng. Mengejar tanpa henti. Kaki cuba untuk lari dari semua itu, namun mana mugkin ! That’s ridiculous. Life is unpredictable, my cheeky friends says to me during recess. Hahh, apa2 lar, kenapa manusia sombong dengan apa yg dia ada ? Kenapa ? Ohhh, mungkin sebab dia yg telah buat tu semua kan. Tapi manusia lain juga tidak boleh pandang sebelah mata sahaja. Kerana buruk sangka namanya. Masih terngiang2 lagi apa yang penceramah jemputan yg dtg kat sekolah hari tu ckp…

“ semua kita dilahirkan sebagai juara”

Kepala aku ligat memikirkan. Hmmm. Juara ? KITA JUARA? Betul kah. Jadi kenapa ada juga orang yang tak berjaya2 dlm hidup dia.

Macam aku nk tnya jelah . Huh, tapi aku biarkan dia cakap habiskan ayat2 dia dulu.

“ Juara ialah orang yang tidak pernah membiarkan sesuatu atau seseorang yang lain mencuri impian seorang juara”

Tambah aku tak paham. Tapi da sikit. Cuma perlu penjelasan sedikit. Mungkin muka skema cam aku susah nak paham kn.

Tapi tdk apa. Ini bukan point aku yg sbenarnya menaip post ini.

“Fokus dengan apa yang kita lakukan”

Itulah kunci kepada impian yang kita impikan. Ya, ini aku paham. Tgk ayat mudah macam ni mungkin aku paham… Hee.

Aku bukanlah seorang pelajar yang cemerlang akademik atau kegiatan sukan. Dan bukan juga pelajar yang berjawatan penting dalam kalangan peljar. Cuma aku ada matlamat yang masih terkubur ni, dalam hati,otak,dada dan Cuma Allahsahaja yg tahu.

Aku suka sangat bersaing. Tapi secara senyap. Takut untuk tunjukan sebab aku takut nanti aku tak dapat apa yg aku nak. PENGECUT kn aku. Memang!

Masa berlalu meninggalkan kenangan kita. Perginya bukan kerelaan dan bukan paksaaan.

Engkau disana. Aku di sani. Babaiiii.

2 comments: